Boktips



Jag har under ett par månader sysselsatt mig med att läsa Mari Jungstedts kriminalromaner, som utspelar sig på Gotland. De handlar om kriminalkommissarie Anders Knutas och hans kollega Karin, som löser mordfall runtomkring på Sveriges största ö. Man får även följa tv- reportern Johan Berg, som inte bara rapporterar om de mord som begås, utan även blir delaktig i utredningarna på ett eller annat sätt - både på det privata och på det yrkesmässiga planet. Även Johans stora kärlek i livet, Emma Winarve, spelar en stor roll i alla böckerna.

Utan att gå in på vad alla de olika böckerna handlar om, kan jag med värme rekommendera varenda en. Från det att jag satte tänderna i den första boken var jag fast, och läste sedan resterande böcker i ett svep. Det är lätt att komma in i storyn, och Mari binder ihop alal trådar på ett mycket skickligt sätt. Hon lämnar ingenting åt slumpen, och man känner sig tillfredsställd när sista sidan är läst.

Har du inget att läsa i sommar tycker jag att du ska införskaffa åtminstone den första boken i den här serien (för jag rekommenderar att läsa dem i rätt ordningsföljd). Perfekt läsning i hängmattan.


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha ja helt underbar :D

2010-06-27 @ 20:48:56
URL: http://torrang.blogg.se/
Postat av: JoJo

sv; ja usch ja, verkligen :(

2010-06-27 @ 20:53:28
URL: http://rockdoll.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0