Ebbas klänning



Något som jag verkligen blev besviken på igår (och fortfarande retar mig på) är klänningen som Ebba von Sydow hade på sig under bröllopet. Den bröt mot nästan alla regler, och var inte ens särskilt fin. Jag förstår inte hur hon kunde ha den på sig i kyrkan när klädkoden var aftontoilette. Det är innebär uppklätt till tänderna, och med tanke på att det var ett kungligt bröllop är det lika bra att fläska på med glittret när man ändå håller på.

Att ha en klänning som inte ens täcker knäna, och inte uppnår ett enda av de kriterier som krävs för att vara rätt ute, är inte ok. Inte på ett kungligt bröllop. Att Ebba sedan skyller på att det inte fanns tid till att byta om är bara strunt. Hon hade kunnat ha en fin klänning på sig i sändningen innan hon gick till kyrkan. Jag trodde att hon skulle lyckas riktigt bra, men där gick jag visst bet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0