Midsommar

Jag hade planerat att åka på fest i Märsta i dag, men jag var verkligen inte på humör för det. Kände redan igår att festa var det sista jag ville, och att ta sig hem kommunalt från Märsta på natten lockade inte heller. Istället följde jag med mina föräldrar och mina farföräldrar ut till min fasters och hennes lantställe utanför Mariefred. Det var precis så jag ville fira min Midsommar, med familj, god mat och lugn och ro.



Stora huset från utsidan.



Stort och rymligt på insidan.



Sill hör Midsommar till.



Lite alkohol drack jag allt, med betoning på lite.



De starka dryckerna överlät jag åt de andra.



Efter sillunchen vilade jag lite i hängmattan.



Sedan fortsatte ätandet. Midsommartårta och kaffe.



Vi hann med en promenad ner till båtbryggan och stranden på eftermiddagen.



Middagen bestod, som sig bör på Midsommar, av grillat. Mycket gott.



Tro inte att det var slut på ätandet. Till efterrätt bjöds det på jordgubbar.

Jag har haft en väldigt fin Midsommarafton, även om det varken blev en blomsterkrans i håret eller dans till Små Grodorna runt en midsommarstång. Men jag fick fira tillsammans med människor som jag tycker mycket om. Och jag kommer inte att vara bakis i morgon. Lovely.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0