Present från SL



Igår fick man åka gratis med tunnelbanan. Det var som en present till det svenska folket för att kronprinsessan gifte sig. Detta var jag självfallet inte sen att utnyttja. Hade jag kunnat, hade jag åkt runt i tunnelbanan hela dagen (nåja...), men nu blev det en enkel resa på en station. Restid: en minut. Jag gillar att åka gratis i kollektivtrafiken, och jag har under mina dagar plankat några gånger när jag inte haft något färdbevis. Den här gången gjorde jag ju dock inte något förbjudet, och egentligen så fick jag inte någon nytta alls av SL:s present, då jag faktiskt hade ett giltigt busskort i jackfickan. Så egentligen var SL:s present ganska så värdelös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0