En dag på museet



Jag och Alex har haft en kulturell heldag i dag. Det är inte ofta jag går på museum, men i dag var det Naturhistoriska Riksmuseet som gällde. Jag har inte besökt det på femton år eller så, och det var väldigt trevligt att se alla utställningar som var aktuella just nu. Det var dinosaurier, människokroppen, mineraler och andra stenar, och foton på isbjörnar och sälar.

Vi passade även på att gå på Cosmonova, vilket väl egentligen var den stora höjdpunkten. Filmen vi såg var Dinosaurier 3D, som handlade om dinosaurieutgrävningar och hur de gigantiska djuren levde, och hur deras skelett kan vara så välbevarade när man gräver fram dem i dag. Mycket intressant, kan rekommenderas.

Det var ett lyckat museibesök, även om jag fick lite ont i kroppen av att gå runt så länge, och dessutom släpa på en tung väska. Jag måste bli lite mer kulturell av mig, tror jag bestämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0