Hos tandläkaren



I dag var det dags för det årliga besöket hos tandläkaren. Med tanke på hur det har sett ut de senaste åren vad gäller mian tandläkarerfarenheter, var jag inte alltför hoppfull när jag steg in på mottagningen i eftermiddags.

Förra året drog jag ut två visdomständer, och lagade ett hål som uppkommit på grund av den ena visdomstanden. Det var några dagar när smärtan tog över hela mitt väsen, och jag mådde extremt dåligt. Men med hjälp av starka värktabletter gick det över, och på köpet tappade jag två kilo, då jag inte kunde äta någonting på en hel vecka.
Året innan var jag tvungen att införskaffa en bettskena, så jag pungade ut med 3000 kronor. För något som jag i dagsläget inte använder när Alex sover hos mig. Illa.
Året innan det var det ännu en visdomstand osm ksulle bort, och likaså året innan det.

Den här gången var jag dock förvissad om att de inte skulle kunna ta någon mer visdomstand, då jag inte har några kvar. Men en sådan positiv sak utesluter ju inte att det kan vara någonting annat som behöver rättas till.
Tack och lov fick jag beskedet att mina tänder mår bra. Lite tandsten, men det var allt. Inga hål, inga tänder som måste dras ut, ingen ny bettskena eller tandställning eller vad fasiken man nu kan tänka sig att det finns för tandtillbehör. Bara 1200:- fattigare, och orden "Vi ses om ett år". Lovely. Bortsett från pengarna, då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0