Prince of Persia



I dag har det varit biosöndag. Perfekt, med tanke på att det har regnat i stort sett hela dagen. Filmen som var på tapeten var Prince of Persia.

Jag har aldrig spelat tv- spelet som filmen bygger på, men jag tycker att den där tv- spelkänslan infann sig ganska bra ändå när Jake Gyllenhaal klättrade på väggar och hoppade från hustak till hustak. Själva storyn var lite väl fattig, tycker jag. Man förstod tidigt vem som var skurken, och hur det hela skulle sluta. Men å andra sidan var ju som sagt Jake Gyllenhaal med, och Jake Gyllenhaal är alltid Jake Gyllenhaal. Även om han är mer Donnie Darko än Prins Dastan.

Så. Jag är inte jätteimponerad. Men det var en ok film. Två timmar action, som fördriver en eftermiddag utan att för den skull vara tråkig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0