Drömmar kan väl också vara sanna?



I dag åkte min kollega till Thailand, och snäll som han är har han vidarekopplat sin telefon till mig. Inte jättekul alla gånger, då jag brukar få tunghäfta när de ringer ifrån Tyskland. Men den här gången borde det inte bli något problem. Drömde nämligen i natt att jag hade en diskussion med en kollega på mitt gamla jobb, som kommer från Tyskland. Självklart pratade jag tyska, och det flytande. Jag var grym, hade inte ett enda grammatikfel och kunde alla ord jag ville använda mig av. Så jag är nu full av självförtroende inför de kommande veckorna vad gäller det eventuella användandet av min tyska. Även om jag hoppas att jag slipper använda den, men det är ju en annan femma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0