Lura mig, nej, nej, vad folk än säger



Den 17 april skaj ag och Alex se Håkan Hellström på Cirkus. Biljetterna släpptes i dag, och jag lyckades knipa åt mig två stycken innan de sålde slut (tog inte lång tid). Jag är jätteglad för detta, men samtidigt riktigt sur.

Överallt har det stått att biljetterna går att köpa hos Live Nation. Klockan 9 i morse satt jag därför klistrad på deras hemsida, redo att klicka mig fram till de eftertraktade biljetterna. Men inga biljetter gick att boka kl 9. Och inga biljetter gick att boka kl 9:01. Och inte heller kl 9:02. Först kl 9:03 fungerade det, och jag snabbade mig så fort jag kunde. Men istället för att kunna göra en bokning direkt, slussades man vidare till Ticnets hemsida, där man var tvungen att klicka sig fram ytterligare en gång till det datum man ville ha. Detta tog inte lång tid egentligen, men med tanke på att trycket var så stort, fanns då inga ståplatser kvar, och de bästa sittplatserna gick åt rykande fort. Jag hade vansinnigt mycket tur som lyckades få två platser på rad 10 (av 17) med fri sikt. En kollega som bokade strax efter mig fick platser med delvis skymd sikt på rad 13.

De där minuterna i början förstörde så himla mycket. Hade man vetat att det var Ticnet som gällde hade jag aldrig ens brytt mig om Live Nation. Och det gör mig så arg. Jag vill inte ha sittplats. Inte på en Håkan- konsert. Men har jag tur så får jag en chans till.
Läste precis att det blir ytterligare en konsert på Cirkus, dagen efter. Biljetterna släpps i morgon kl 9, och då jävlar ska jag sitta som klistrad framför det där förbannade Ticnet, och jag ska ha en ståplatsbiljett. Ska. Ha. En. Ståplatsbiljett.

Det enda problemet är att biljetterna är snordyra, nästan 400 kronor styck. Får se hur jag gör om jag lyckas få bättre biljetter i morgon. Har inte råd att betala för allt själv, men har å andra sidan inte något problem med att gå på båda konserterna. Det vore ju bara kul. Kanske säljer jag de två sämre, för det borde ju verkligen inte vara något problem. Finns alltid någon som är intresserad. Fast man ska väl inte ropa hej förrän i morgon. Finns ju en chans att jag inte får tag på bättre biljetter- peppar peppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0