När vintern kom till stan



Fy satan vad mycket snö det har kommit på kort tid. Det är inte kul att behöva pulsa genom eländet varje morgon när man ska till tunnelbanan. Något som dock är bra är att det inte varit så kallt på morgnarna hittills. Några minusgrader, men den jäkla skitjackan jag har släpper ännu inte igenom någon kyla. Kvällarna och nätterna är däremot inte lika snälla, men å andra sidan är jag inte ute så mycket vid de tidpunkterna. Och är jag det får jag se till att pälsa på mig rejält tills det att jag hittar en ny vinterjacka som faller mig i smaken.

Men ibland när det är så här mycket snö funderar jag på om det itne skulle vara en bra idé att ta en sista minuten till kusin Gabrielle i Australien. Hon har ju för vana att under vinterhalvåret sukta oss som är kvar i Svea med bilder på sol och värme, och det tar jag som en inbjudan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0