We don't need no water, let the motherfucker burn



Vi hade för övrigt brandövning på jobbet i dag. Jag tänkte bara meddela att jag skötte mig exemplariskt (även om jag inte var först ut i trapphuset trots att jag sitter närmast dörren, men man måste ju få ta på sig jacka och halsduk i lugn och ro, och dessutom rota fram både mobil och nyckelkort så att man kommer in sedan).

Jag vet att Fredriksson, som var ansvarig för inräkning av alla, stod och försökte stämma av med cheferna att alla avdelningar var kompletta, men jag har inte den blekaste om min chef lyckades förmedla att jag fanns på plats. Jag hade viktigare saker för mig (nästan hela kontoret var ju samlat, och då får man passa på och spana in alla andra och se om man kan upptäcka några nya ansikten som man aldrig sett tidigare - vilket man självklart kunde, för på mitt jobb börjar det nya människor hela tiden). Jag var även upptagen med att frysa (måste nog snabba på att införskaffa den där vinterjackan) och balansera på snödrivor.

Men. Brandövning: Check.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0