Återförening med min kamera



Nu har jag äntligen fått tillbaka min kamera! Den pajade ju när jag och Alex var i Turkiet i augusti, och efter att jag äntligen lämnat in den dröjde det över en månad innan den var lagad och klar att hämta ut. Och "skadan" (smuts inne vid linsen) är enligt verkstaden självförvållad och går inte på garantin. Jag har, enligt verkstaden, varit oförsiktig med kameran och då har smutsen letat sig in. Vilket är lustigt, med tanke på att jag alltid har kameran i kameraväskan när den inte används, och jag är väldigt försiktig med den. Två av tre gånger som detta fel har uppstått (för den har under en period på ett och ett halvt år varit inlämnad för exakt samma fel hela tre gånger) har jag använt kameran inomhus, och så vitt jag vet brukar det inte flyga omkring stora dammoln inomhus som letar sig in vid linsen.

Enligt verkstaden ska jag alltså alltid förvara kameran i kameraväskan och aldrig använda den utomhus. Och vill jag vara säker på att den överhuvudtaget ska fungera rekommenderar de mig att köpa ett undervattenshus till den. Då kommer inget damm in. Så mycket för de 2500 kronorna som jag betalade för den. Så länge den har ett fel som går att laga, så lagar de kamerajäveln. Men om det är något som inte går att laga? Jo, då får jag en ny kamera. Försäkringen gäller till den 19 januari. Vi får se om jag lyckas ta hand om kameran fram till dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0