Ett, två, tre

Det sägs att alla goda ting är tre, och igår firade jag och Alex tre bra saker genom att jag lagade en trerätters middag till honom (eller ja, till oss). Anledningarna var:

1. Jag och Alex har varit tillsammans i ett år, och då vi var på bröllop på vår dag hann vi inte med att fira den bara han och jag.
2. Jag har fyllt år, och då Alex har haft tentavecka har han inte haft tid att fira mig, eller knappt ens träffa mig.
3. Alex tentaperiod är över för den här gången.



Förrätten bestod av mozzarella, tomat, olivolja och basilika. Det borde man fasiken äta oftare, så gott som det är.



Till varmrätt blev det lax med apelsinsås och ris. Det är en av mina gamla favoriträtter, och jag har inte ätit den på jag vet inte hur länge.



Kesella med vaniljsmak och mixade hallon fick vara efterrätt. Mumsigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0