Grattis till mig



I dag är det den 20 oktober, och därmed min födelsedag. Nummer tjugosex i ordningen, om man vill vara mer exakt (alternativt vill locka fram min åldersnoja). Det har nästan varit en helt vanlig dag för min del, inte mycket firande har ägt rum. Alex sitter hemma och tentapluggar, honom träffar jag en snabbis i morgon, och släkten får fira mig på söndag.

Tänkte lista bra och dåliga saker med den här födelsedagen.

Bra:

Alla fina gratulationer. Jag är riktigt rörd.
Trots att jag tycker att 26 är gammalt, kan jag trösta mig med att jag åtminstone inte fyller 30. Än.
Jag köpte billig choklad på Vi i morse. Värt att firas bara det.
Släktfikat är först på söndag, så jag behövde inte hem och panikstäda lägenheten efter jobbet.
Mina kollegor bjöd på födelsedagsbulle.
Ingen klagade på att jag haft i lite för mycket vitlök i min hemmagjorda guacamole.
Jag drack öl och åt popcorn.
Jag var på en trevlig dejt (nej, inte med min pojkvän och inte med någon annan karl).

Dåligt:

Jag fyller år på en onsdag, och måste således jobba på min födelsedag. Det är en dag som man borde få vara ledig.
Det var biljettkontroll i Huvudsta i morse. Nu har ju jag giltigt färdbevis, men det är jobbigt ändå att leta fram det i väskan när man har bråttom.
Vädret suger apröv. Kallt som fan.
Det är marginellt varmare på mitt kontor. Sitter konstant invirad i en sjal.
Jag lider fortfarande av den förbannade nackspärren.
Jag har inte fått träffa Alex i dag. Värdelöst.
Jag kom hem lite för sent för att hinna se hela Grey's Anatomy- avsnittet.
Avloppet måste rensas. Det får Alex göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0