Söndagsutflykt till fjärran stadsdelar

Det var längesen sist, men i dag har jag och Alex återskapat vår lilla tradition Myssöndag. Denna gång satsade vi på en promenad på Kungsholmen. Tanken var att vi skulle gå runt hela ön, men vi fastnade någonstans på vägen, och efter lunchen kände vi oss så jästa att vi promenerade tillbaka till Centralen och åkte hem. Men vi var ändå ute äventyr i nästan fem timmar.

Vi har flera saker som vi vill bocka av på utflyktslistan. Däribland Kaknästornet, Nationalmuseum, Tekniska Museet, Livrustkammaren och alla gallerior i hela Stockholm. Ok, det där sista hittade jag på, det är väl mest jag som är tänd på den idén.



Jag började utflykten med att hoppa lite. Man msåte ju se till att vara rejält uppvärmd innan man börjar promenera.



Stockholm är en vacker stad, men på vissa ställen är det lite för mycket grå betong.



När vi var framme vis Stadshuset kom Alex på att han också måste värma upp lite, så det blev ett par hopp för hans del med.



Det här huset är nybyggt, men jag har ingen aning om vad det är för hus. Min gissning faller dock på att det är ett hotell.



För de som inte har koll på Stockholm, så är detta Stadshuset.



Jag har aldrig varit uppe i Stadshustornet. Det kanske kan vara något att skriva upp på utflyktslistan.



Min pojkvän är egentligen en sprattelgubbe.



Det var blåsigt på Norr Mälarstrand.



Vattnet såg inte särskilt inbjudande ut, och jag drömde mig bort till sommaren.



Det låg en hel del mysiga båtar förtöjda vid kajen.



På håll såg vi Västerbron, varje maratonlöpares mardröm.



Vi gjorde ett snabbt stopp på Muffin Bakery, och köpte med oss en choklad- dumlemuffin. Galet gott, men 35 kronor för den lilla skapelsen var kanske några kronor för mycket.



Lunch åt vi på Café Fix vid Fridhemsplan. Quesadilla är aldrig fel. Den där salladen som jag var så inställd på får jag ta en annan gång.



Färgglatt är kanske inte alltid snyggt.



På Drottninggatan lekte en kille med elden. Bokstavligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0