Mitt nya beroende



Ända sedan jag och Alex la upp min lägenhet på Lägenhetsbyte.se, har jag blivit besatt av att hela tiden kontrollera om vi har fått några nya lägenhetsförslag eller om någon som har en lägenhet vi är intresserade av har tackat ja till oss. Jag måste tvångsmässigt kontrollera detta flera gånger dagligen, och när jag är hemma är jag konstant inloggad för att kunna hålla koll på vad som händer under kvällen.

Jag måste sluta upp med detta. För jag har insett att det förmodligen kommer att ta lång tid innan vi hittar en ny lägenhet, och ett byte går igenom. Att hela tiden få nya förhoppningar (för tro mig, när jag hittar en lägenhet jag gillar, börjar jag genast fantisera om hur vi ska möblera och hur det skulle vara att bo där) är inte bra, för oftast slutar det ju med att alla parter inte är överens och drömmarna som jag börjat väva om lägenheten förstörs. Och då blir jag både sur och väldigt besviken. Det här måste få ta tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0