Riksdagsval 2010



Så var den här, valdagen. För mig är det en självklarhet att varje medborgare ska göra sin plikt och nyttja sin rätt till att rösta. Det spelar inte så stor roll vad man röstar på, så vida det inte är ett parti som har alltför tvivelaktiga åsikter, utan det viktiga är att man faktiskt röstar. För det är så många länder runt om i världen där folket inte får vara med och bestämma vem som ska styra landet, och just därför måste vi som lever i en demokrati använda våra röst. Struntar man i att rösta ska man sedan inte komma och klaga på regeringen i efterhand.

Tyvärr så tror jag att Sverigedemokraterna kommer att ta sig in i riksdagen den här gången. Det är helt sanslöst hur det kan ha fått gå så långt, att så många människor väljer att rösta på ett parti som har så vidriga värderingar. Och det spelar ingen roll vad Jimmie Åkesson säger. När han gick med i partiet leddes det av flera uttalade nazister. Det äcklar mig.

Nu väntar jag spänt på valresultatet. Jag hoppas det blir rödgrönt, men jag tror att segern hamnar hos Alliansen. Förhoppningsvis utan hjälp av Sverigedemokraterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0