I kräftans tecken

Igår hade jag några fina människor på besök. Vi åt kräftor och paj, och sjöng Singstar och dansade på dansmatta halva natten.



Karin och Marielle var där.



Bordet fylldes på med kräftor i olika färger och former.



Marielle och David hade monsterstora kräftor. De hade lätt kunnat äta upp mina små stackare.



Jag hade lagat tre olika pajer.Spenat och fetaost, broccoli och Västerbottenost. Det blev dessutom så mycket över att jag lyckades skrapa ihop hela fyra matlådor plus lunch till mig i dag och frukost till Alex (han tog en bit i farten på väg till tunnelbanan i morse).



Alex hade aldrig ätit kräftor tidigare. Jag tror att han tyckte att det var på tok för pilligt, och att det inte riktigt var hans grej. Tur att det fanns så mycket paj att han kunde äta sig mätt ändå.



Jag åt ett kilo kräftor själv, och det resulterade i att stort berg av kräftskal.



Emelie och David drack skumpa. Helt rätt.



David hade sprungit Lidingöloppet tidigare under dagen, och Marielle hade agerat hejaklack.



Vi sjöng Singstar. Till vissa låtar skrålade vi så högt att jag är förvånad över att ingen granne kom och klagade.



Sedan plockade vi fram dansmattan.



Karin ville aldrig sluta dansa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0