Helenes Krog en fredag

Igår år jag och Alex middag på Helenes Krog vid Mariatorget. Vi hade tur och fick bästa bordet precis vid fönstret. Det var en supermysig kväll, och extremt välbehövlig. Men när vi kom hem vid kl 21:30 somnade vi ganska snart ovanpå sängen, när vi egentligen bara skulle vila lite och låta maten sjunka ner. När v vaknade hade klockan hunnit bli 02:20, så det var bara att borsta tänderna och hoppa ner under täcket på riktigt. Så kan det gå en fredagkväll.



Jag hade lite svårt för att bestämma vad jag skulle äta till förrätt...



... men bestämde mig sedan för vitlöksbröd med mozzarella.



Till varmrätt åt jag biff med klyftpotatis, majskolv, vitlökssmör och två olika såser. Det är en gammal favorit som jag alltid tar när jag äter på Helenes Krog.



Jag gillar att tallrikarna är så gigantiskt stora. Galet.


Kommentarer
Postat av: Bengan

Prova Sitting Bull Kungsholmen

2011-11-29 @ 00:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0