Hälsning från en fattiglapp



13 kronor och 18 öre på kontot. Jäkla tur att lönen rullar in i morgon.


Saker jag skulle kunna tänka mig att köpa i morgon när jag blir rik:

En helt ny garderob. Kläder alltså, inte själva möbeln.
Ett årskort på SL och ge dem fingret samtidigt som segerns sötma rusar genom blodet över att ha blåst dem på inkomster i och med höjningen på åkkortet som införs i september. Nu har jag ju i och för sig köpt ett kort som gäller en månad framåt, och därmed skulle jag väl gå back ändå.
En resa till något varmt och trevligt ställe.
En stor och rymlig lägenhet i innerstan.


Saker min augustilön kommer att gå till:

Hyra.
Elräkning.
Bredbandsräkning.
Mobilräkning.
Träningskort.
Ridning.
Tandläkaren.
Säkerligen någon annan jäkla räkning osm dyker upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0