Jag får inte nog



Två omgångar pannkakor har jag stått och gräddat i kväll. Första vändan blev middagsmat åt mig och Alex, och andra vändan blir lunch till mig torsdag och fredag. Sedan kan man kanske tycka att jag borde ha fått min pannkaksdos för ett rejält tag framöver?

Eller så blir det som min kompis lillebror Rasmus. Hans favoritmat när han var liten var pannkakor, och varje gång hans mamma Ingela frågade vad de skulle äta ville han ha det. Till slut tröttnade hon på hans tjat, och gräddade således pannkakor en hel vecka i sträck. Till hela familjen. Övriga familjemedlemmar tröttnade rätt snabbt, men inte Rasmus. Så Ingela fortsatte sitt försök att få honom att föräta sig ytterligare en vecka innan hon gav upp. Kort efter detta kom Rasmus fram till mig och frågade om jag visste vilken hans favoritmat var. "Nej", svarade jag, och då log han finurligt med hela ansiktet. "Pannkakor".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0