Tomorrow, When The War Began

Igår såg jag Tomorrow, When The War Began. Jag hörde talas om den när den gick upp på bio, men lade även märke till att den inte blev någon succé. Det behöver ju inte alltid betyda någonting, så jag valde att se den ändå.

Filmen handlar om ett gäng ungdomar som ger sig ut på en kort campingsemester mitt ute i ingenstans. När de återvänder till sin hemstad ligger den öde, och det visar sig snabbt att Australien har intagits av väpnade styrkor från något närliggande land i Asien. Ungdomarna börjar slå tillbaka, guerilla style, för att försöka ta tillbaka det land som är deras.

Det finns många tvivelaktigheter i den här filmen. Allting känns inte helt realistiskt, och jag ska väl även vara ärlig och säga att jag inte är superimponerad över skådespelarprestationer och manus. Men det var ändå något som fångade mig och nyfiket fick mig att vilja veta vad som skulle hända. Slutet gjorde mig dock extremt besviken, och att det kommer göras en uppföljare gick inte att missförstå. Efter att ha kollat upp saken vet jag nu att nästa film kommer någon gång under 2012. Den komemr jag förmodligen se, men definitivt inte på bio.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0