Unknown



Alex är hemma hos sina föräldrar i kväll, och jag har passat på att titta på film i min ensamhet. Den utvalda filmen fick bli Unknown, som jag länge velat se.

Martin Harris och hans fru Liz har precis anlänt till Berlin. När de kommer fram till hotellet upptäcker Martin att hans portfölj blivit kvarglömd på flygplatsen, och han kastar sig in i en taxi för att åka och hämta den. Han kommer dock inte så långt, för en olycka inträffar och han hamnar i koma i fyra dagar. När han vaknar upp och åker till hotellet för att träffa sin fru känner hon inte igen honom och en annan man påstår att han är Martin Harris och att Liz är gift med honom. Ingen tror Martin när han hävdar att den andra mannen är en bedragare, och efter att ha spårat upp taxichauffören som körde när olyckan inträffade ¨får han hjälp av henne att ta reda på sanningen.

Jag gillade verkligen den här filmen! Det dröjde länge innan jag förstod hur det egentligen låg till, och kanske beror det på min oförmåga att se det enkla i sådana här situationer. Jag ska alltid krångla till det, och då löser man sällan några mysterier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0