Årets julafton har nått sitt slut

Nu är jag hemma igen efter härligt julfirande med släkten. Vi är väldigt traditionsbundna, så det bjöds inte på några direkta överraskningar (mer än att jag vågade testa saffranssillen, brukar vanligtvis bara hålla mig till den inlagda sillen). Men det är ganska så skönt, då vet man vad man får.





Firandet inleds alltid med lite glögg.



Det äts och äts och äts. Efter julbordet blir det lutfisk och sedan gröt.



Mina favoriter på julbordet är sillen...



... och laxen.



Efter att vi ätit och ätit och ätit och fikat så delades det ut julklappar.

Och efter det var klockan mycket, och då var det dags att åka hem. Mätta, glada och nöjda med denna julafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0