Dejta bör man annars dör man

Istället för att bara sitta hemma i soffan och glo igår gick jag och min karl på restaurang och åt oss tjocka och runda. Även om man har varit tillsammans länge behöver man gå ut och dejta ibland, och det är ett trevligt komplement till att sitta framför tv:n och äta. Jag hade bokat bord på Jimmy's Steakhouse på Söder.



Alex.



Jag ser lite intryckt ut. Det bjuder jag på.



Alex tog ut svängarna och beställde in en chevretoast med fikonmarmelad till förrätt. Ett vågat val tycker jag, som oftast kör på säkra kort som jag vet hur de smakar. Nu fick jag ju i och för smaka lite på den där chevretoasten och den var god.



Jag körde som sagt säkert och åt mozzarella sticks med någon het salsa att doppa i. Det var också gott.



Till varmrätt beställde Alex in chorizo och oxfilé på spett.



Det blev inga utsvävningar för min del när det kom till att välja varmrätt heller. Biff med pommes frites och bearnaisesås. Precis så som jag vill ha det när jag äter på restaurang. Jag är rätt tråkig.

Och kvällen avslutades sedan hemma i soffan... Ett avsnitt av Dexter gjorde oss sällskap. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0