En bild säger mer än tusen ord



På väggen i mina föräldrars sovrum hänger den här bilden på mig. Jag skrattar lite inombords varje gång jag ser den. Inte för att det är en särskilt rolig bild, utan för historien bakom varför den hänger där på väggen.

För några år sedan hade jag träffat en ny pojkvän, och det var dags att låta honom komma hem och träffa mina föräldrar. Men det fanns en orsak till varför jag drog på det. Det hängde nämligen en annan bild av mig där på väggen, skolfotot från ettan i gymnasiet. Och det är ingen bra bild. Jag ser ut som en svullen padda på den. Av någon anledning tyckte dock min mamma att den bilden var så fin att den förtjänade en plats på väggen. Att jag bad henne plocka ner den hjälpte inte. Det slutade med att jag fick hota med att så länge den där hemska bilden satt uppe så skulle jag minsann inte ta med mig min nya pojkvän dit så att de fick träffa honom.

Och en dag var skolfotot från gymnasiet utbytt mot den här bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0