För ett år sedan...



För exakt ett år sedan såg det ut så här utanför mitt hus. Helt galet med snö och kallt som i en frysbox.

Tittar jag ut genom mitt fönster nu ser jag inte ens tillstymmelsen av en endaste liten snöflinga. Plusgraderna har övertaget, och det där med att frysa behöver man inte oroa sig över. Det är snarare så att jag klär på mig för varmt vilket resultera i att jag blir varm och äcklig istället för bara behagligt varm. Men jag klagar inte. Sådant kan man börja med först när julafton närmar sig på riktigt. Innan dess är det bara skönt att slippa förfrysa hälften av alla kroppsdelar man har bara för att man tvingas stå ute i kylan och vänta på tåg och ersättningsbussar som aldrig kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0