Hjälp en katt!



Colfax har tur som har en husse som älskar henne.

Jag är så oerhört blödig, speciellt när det kommer till djur och barn. Och nu vid jul blir det bara värre. Det är hemskt att tänka på att det finns de som inte har tak över huvudet eller mat för dagen. Det går inte att hjälpa alla, men har man pengar tycker jag att man kan göra åtminstone lite för att göra livet bättre för någon annan. Det krävs inte så mycket.

Den här gången var det Uppsala Katthem som fick mina ögon att tåras. Jag blir så förbannad på folk som skaffar sommarkatter, och när sommaren är över lämnar katterna åt sitt öde. Hjärtlösa jävla idioter, sådana borde fanimej förvisas ut i skogen och aldrig mer få komma tillbaka till civilisationen. Så får de se hur lätt det är att överleva utan mat och utan skydd för natten när allt sådant rycks ifrån dem. Det finns ingenting som ursäktar ett sådant beteende.

Som tur är finns det människor på rätta stället. Människor som öppnar katthem och tar hand om dessa katter som farit illa. Det är dock inte gratis, och de behöver alla bidrag de kan få för att kunna ta hand om katterna på bästa sätt. Det finns många olika katthem, det är bara att googla så får man fram deras hemsidor och hur man kan hjälpa dem.

Jag satte nu in tvåhundra kronor till Uppsala Katthem. Här kan ni läsa mer.

Uppsala Katthem
Plusgiro 210613-6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0