December



December. Det känns helt galet, om jag ska vara riktigt ärlig. Vart har de senaste månaderna försvunnit? Schwop, så var de borta och snart står ett nytt år för dörren. Jag hinner inte riktigt med i svängarna.

Förra året vid den här tiden hade vi haft snö sedan länge och eftersom det inte var så uppskattat från mitt håll så får jag väl vara glad så länge jag kan använda mina Converse. Egentligen borde väl höstskorna plockas fram, men jag har inte orkat. Det är så knöligt att hålla på att klättra på stegar och jonglera med skokartonger. Så alla de där sjuhundraåttioelva paren stövlar jag äger får ligga instängda i mörkret ett tag till.

Någon ny vinterjacka har jag heller inte bemödat mig att inhandla, och hittills så har höstjackan fungerat alldeles utmärkt. Det är på tok för varmt ute för att jag ska börja använda min gamla vinterjacka, men så fort minusgraderna anländer blir det dags att plocka fram den. Och förhoppningsvis blir det en mild vinter så att jag slipper frysa. För frysa i min gamla vinterjacka, det gör jag. Men än så länge är jag safe.

Oj, oj, oj. Vilka bekymmer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0