Grimm

En ny serie som jag har börjat följa är Grimm. Den bygger på de gamla sagorna som bröderna Grimm skrev, men här är det inte några sagor utan verklighet.

Nick Burkhardt arbetar som polis i nutidens Portland, och efter att ha börjat se hur till synes vanliga människor transformeras till ohyggliga monster får han berättat för sig av sin enda levande släkting att han härstammar från bröderna Grimm. Med detta arv följer att han kan se dessa övernaturliga varelser för vad de verkligen är, och hans uppgift är att hålla balansen mellan dem och den övriga mänskligheten, vilket inte är en helt enkel uppgift då alla sagoväsen inte är så snälla.

Jag gillar ju sagor, och tycker att det här är en kul idé. Har sett sex avsnitt hittills, och det enda jag kan klaga på är att de känns ganska lika varandra. Varje avsnitt är uppbyggt på samma sätt, och det går fort att lista ut vem det är som är the bad guy. Men det är ändå något som fångar mig med serien, som får det hela intressant. Får de bara till lite mer fokus på den stora helheten och inte bara de enskilda fallen, så tror jag att det kommer bli ännu bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0