Dag 1- En bild på mig + 10 fakta om mig själv



Jag är ju den person som känner mig själv allra bäst (vill jag gärna tro i alla fall), men det är vansinnigt svårt att komma på tio saker om mig själv som inte redan har blivit outade här i bloggen.

1. Jag har en sned framtand. Vilket jag säkert kan tacka mina dumma visdomständer för, som jag var tvungen att dra ut för att de trängde undan tänder som jag faktiskt behöver.

2. Båda mina två första pojkvänner var rödhåriga. Den andra dock lite mer åt det rödbruna hållet.

3. Jag har ibland lätt för att döma ut maträtter som jag aldrig har testat som "äckliga". Tack och lov har jag blivit betydligt bättre på att faktiskt provsmaka innan jag ger ett utlåtande, vilket har resulterat i att jag har uptäckt många saker som jag faktiskt tycker om. Numera är dressing på salladen inte en katastrof, och rå paprika är inte det äckligaste jag vet (fast jag avstår helst).

4. Jag har blivit avkastad in i ett träd av en häst som heter Elvis. Som tur var gick ingenting sönder, och det var bara att hoppa upp igen, och fortsätta hoppa hinder i skogen.

5. När jag var yngre tyckte jag att orange var den hemskaste färgen som fanns. Jag klarade knappt av att titta på den, och mådde nästan fysiskt illa när jag såg den. Fast det var förstås vara dumheter, och nu är jag nästan helt botad. Jag är fortfarande lite reserverad när den dyker upp i min omgivning, men vi kan åtminstone umgås utan att jag spyr.

6. Jag har trampat på en rostig spik. Två gånger på samma förbannade spik. Första gången gick den igenom sulan på gympadojan och upp på sidan om min fot (jäkla tur jag hade där), sedan slängdes den på något ställe inte alls långt ifrån mig (punschhuvudet som hjälpte mig tog inte hand om spikfan bättre än så), och när jag tog ett steg bakåt klev jag på den igen. Och den gången gick den rätt in i foten.

7. Jag har inte räknat ut poängen på mitt slutbetyg från gymnasiet. Orkade inte bry mig då, och nu känns det väl kanske inte helt aktuellt. Även fast jag faktiskt funderar på att plugga någon enstaka kurs nu i år.

8. Jag har flertalet tvångstankar, varav jag tror att jag redan har outat attja g alltid måste stoppa ner vänster ben i byxorna först, eller vänster fot i skon. Andra tvångstankar är att räkna fönster och gatstenar när jag är ute och går (Ett fönster/ en gatsten för varje fot jag flyttar. Och jag måste anpassa farten efter hur många fönster/ gatstenar det finns, så att jag inte hamnar i otakt eller missar ett fönster/ gatsten.). Detta har jag hållit på med sedan jag var ung tonåring, och det gäller i synnerhet när jag är hemma i mina barndomskvarter. Vad som händer om jag inte följer detta är oklart.

9. Jag har sjungit Magnus Uggla- låten Jånni Balle för Magnus Uggla himself. Tack och lov var jag bara ett litet kid då, så det är väl ingenting man behöver skämmas för i dag.

10. Jag tror att jag fortfarande kan alla låtarna på Spice Girls debutalbum utantill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0