Dag 7 - Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon



En miljon är rätt mycket pengar. Jag kan komma att tänka på hur många saker osm helst som jag skulle vilja köpa så fort jag fick pengarna i min hand. En helt ny garderob, dyra middagar på restaurang, resor till världens alla hörn... Fast det pengarna skulle vara bäst lämpade för är ändå en lägenhet. Det är så galet dyrt att köpa sin bostad i dag, och bara handpenningen känns nästan som en omöjlighet att få ihop. Så skaj ag köpa någonting så ska det banne mig vara en lägenhet. Alternativt ett litet hus (om några år, när det är dags för barnaskaffande).

Men jag känner mig själv. Jag tycker om att logga in på min internetbank och titta på hur mycket pengar jag har på sparkontot. Bara titta. Och räkna ut hur mycket jag kan spara varje månad för att bli ännu rikare. Jag tycker om att se mina pengar växa på hög (så mycket att min pojkvän och mina föräldrar kallar mig för Joakim von Anka). Så det där med att köpa lägenhet skulle jag lägga på is (vill inte köpa lägenhet i nuläget i alla fall, det ligger i framtiden), och istället bara njuta av att vara åtminstone lite rik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0