Dag 8 - En dålig vana jag önskar att jag inte hade



Det finns väl flertalet dåliga vanor som jag gärna skulle vilja bli av med, men den som jag först kommer att tänka på är det där förbannade soffsovandet. Det har jag fått med mig hemifrån- både mamma och pappa somnar på soffan nästan varje kväll. Och det är väl inget fel med att sova på soffan, man får väl sova var man vill. Jomen visst, om det inte vore så att jag sedan på natten vaknar och måste upp och borsta tänderna och lägga mig i sängen, där det är tänkt att jag ska sova från början. Detta resulterar i att sömnen blir avbruten, och inte alls lika effektiv som om man får sova en hel natt igenom på rätt ställe.

Min soffa är inte heller helt optimal att sova i. Skön ett tag, men sedan börjar man märka av att det trots allt är rätt höga armstöd och det är allt annat än skönt för nacken- trots att man försöker släta ut höjdskillnaden med kuddar. Några timmar på soffan brukar således ge mig rejält ont i rygg, axlar och nacke. Jag förstår inte hur Martin och Tina kunde sova på den där soffjäkeln en hel natt utan att klaga nämnvärt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0