Dagens outfit



Nu var det evigheter sedan jag modebloggade, och det kan väl då vara på sin plats att visa hur jag ser ut nuförtiden. Och i dag, mina vänner, var jag riktigt kontorsmässigt klädd i sprillans nya byxor och kavaj. Jag känner mig alltid lite finare när jag har kavaj på mig. Och det spelar inte så stor roll vad jag har till, om det är något uppklätt eller halvsunkigt, med kavajen på känner jag mig som en riktig business woman. Jag borde satsa på det lite oftare.

Kavajen är inhandlad på H&M för några veckor sedan. Pojkvännen tyckte inte om den då, men när jag träffade honom i dag fick jag beröm för den. Kritiken hade han helt glömt bort (alternativt ville inte kännas vid).
Linnet köpte jag i München, och var för övrigt en av få saker som jag fick med mig i resväskan hem. En besvikelse, men linnet är fantastiskt fint.
Byxorna komemr från Ginatricot, och fick följa med mig hem förra veckan. De ser mycket mörkare ut i verkligheten, eller så är det bara det att nu är kontrasten större när de faktiskt är omgiven av "riktigt" svart. Älskar dem! Och hittade svarta likadana dessutom, men de har jag på mig en annan dag.
Halsbandet är en tom fågelbur, och om man är lite filosofisk kan man väl säga att den symboliserar frihet. Vete sjuttsingen var jag har köpt det, men med tanke på att de allra flesta av mina smycken kommer från H&M eller Ginatricot, så skulle jag satsa mina pengar på någon av de två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0