Hit vill jag resa



Det finns så många olika ställen jag vill besöka runt om i världen. Om jag kunde skulle jag sätta mig på ett flygplan omgående, men tyvärr funkar det ju inte riktigt så. Däremot har jag en liten lista på ställen som jag planerar att besöka inom de närmsta åren.

- New York. Helst i maj- juni, innan det har blivit alldeles för varmt i staden. The Big Apple har länge varit en dröm för mig, och jag känner att det är dit jag allra helst vill åka.

- Kina och Japan. Jag och Alex har pratat om att åka dit i ett svep på våren, när körsbärsträden blommar.

- Australien. Jag har redan varit där en gång, men vill väldigt gärna åka dit igen. 2008 höll jag mig i närheten av Sydney, och jag vill ju se resten av landet också. Och även passa på att hälsa på min kusin som bor där. En perfekt anledning att faktiskt ta sig runt halva jorden.

- Thailand. Tänk att jag aldrig har varit på det största svenneresmålet som finns. Vill åka dit och resa runt i några veckor, se så mycket som möjligt. Alex tror inte att jag skulle klara av det, men jag vill gärna motbevisa honom.

- London. En weekendresa till London är förmodligen det som kommer att bockas av först på listan. Det är också det resmålet som är konstigast att jag aldrig har besökt. Det kan vara dags att välja bort den alltid så prioriterade solresan mot grå himmel och regn i London.

- Egypten. Att besöka pyramiderna och alla andra gamla lämningar från det gamla Egypten har alltid varit en dröm för mig. Förhoppningsvis blir det lite lugnare i Egypten snart, så att man kan åka dit utan att behöva vara rädd.

- Hawaii. Om pengar fanns skulle jag helst gärna vilja ta med mig min pappa till Hawaii. Det är ett av hans drömresmål, och även jag vill gärna ta mig en titt på Pearl Harbour. Och bada och sola och upptäcka den vackra övärlden.

- Paris. Egentligen har jag redan varit i Paris, men samtidigt tillbringade jag bara 24 timmar i staden. Jag hann då med Eiffeltornet, Louvren, Notre Dame, promenad längs Seine och Triumfbågen, men det var väldigt stressigt. Jag skulle ilja ha en weekend där, och verkligen kunna uppleva staden på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0