Middag med fina tjejer

Igår bjöd Helene in till tjejmiddag. Ett mycket trevligt initiativ, även om jag snarare rullade än gick därifrån när maten var uppäten. Det tittades även på Melodifestivalen, och efteråt drog vi in till stan och dansade halva natten. Med undantag från resultatet i Melodifestivalen var det en mycket bra kväll, och den avslutades perfekt med att jag fick sällskap av pojkvännen, som hade tillbringat kvällen hos en kompis, på tåget hem.



Det bjöds på en fördrink, som tvärtemot vad man kan tro inte var bara apelsinjuice. Den hade en fräsch smak av apelsin och passionsfrukt, och var mycket uppskattad.



Till förrätt fick vi en liten toast med massa smaskiga saker på. Ni ser ju själva. En gammal favorit som funkar än.



Huvudrätten bestod av ugnsbakad lax med potatissallad och sås. Så jäkla gott! Helene måste ge mig receptet omgående, så att jag kan imponera på min pojkvän...



Trots att vi egentligen var mätta, tryckte vi i oss varsin vaniljpannacotta me limemarinerade jordgubbar till efterrätt. Jag lyckades även spilla pannacotta över hela min tröja, men som tur var gick det bort lätt med lite vatten.



Även om man inte blev så bra på bild när vi stod på dansgolvet, så hade vi vansinngit kul. Plus att de spelade låtarna från Melodifestivalen, som bara var några timmar gamla. Dannys In the club lät betydligt bättre på dansgolvet än vad den gjorde som vinnare av den första deltävlingen.


Kommentarer
Postat av: julia

håller med. det är inte ofta covers är bra :)

men denna är riktigt bra.

hur är det med dig? :)

2011-02-10 @ 14:53:47
URL: http://juliairene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0