Sträng tentavakt



På mitt jobb kan butikscheferna gå en utbildning som ger högskolepoäng. I dag hade de tenta, och hon som är utbildningsansvarig bad mig om hjälp att vara tentavakt en halvtimme, då hon hade råkat boka upp sig på ett externt möte samtidigt. Jo, men självklart, sa jag. I hemlighet tänkte jag att nu jäklar ska fröken stenhård business woman gå upp och stirra på de små business school- eleverna så att de knappt vågar andas där i tentasalen, för på mitt pass ska ingen ens våga tänka att de ska fuska.

När jag kom och böt av utbildningsansvarige fick jag sitta i salen i fem minuter. Sedan hade alla elever skrivit klart tentan, lämnat in den och gått därifrån. Det kändes lite snopet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0