Tillbaka till skolbänken?



Tro det eller ej, men jag funderar på att börja plugga igen. Inte heltid (usch, så djupt in i skolans oändliga korridorer tänker jag inte vandra), utan bara en enstaka kurs nu i sommar eller höst. Det finns ju en hel del distanskurser att välja bland, många av dem är dessutom på halvfart, så jag kan ägna mig åt studierna efter arbetstid och på helgerna. Jag räknar här kallt med att det inte ska vara så fasligt mycket pluggande som krävs för att jag ska klara av att få godkänt.

Anledningen till detta infall är att jag känner att jag måste utmana mig med någonting nytt. Och något som går att kombinera med ett heltidsarbete är ju då att föredra. Har spanat runt lite på vad som erbjuds, och har hittat en kurs i etik på 7,5 hp. Den kan läsas både under sommaren och i höst, och är väl den som har fångat mitt intresse mest so far. Helst skulle jag vilja hitta en skrivkurs, så att jag kan komma igång med mitt skrivande på riktigt, men jag lyckas inte hitta någon som faller mig i smaken. Jag ska mingla vidare i djungeln av kurser, och återkommer med hur det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0