Träning när det inte är så roligt



Det var inte kul att gå och träna i dag, och det var ytterst nära att jag struntade i det och gick direkt hem istället. Men jag gjorde en liten kompromiss med mig själv. 15 minuter på löpbandet som uppvärmning och sedan 35 minuter i gymmet. Inte så mycket som man skulle kunna önska, men det var fullt med människor där i dag, och jag orkade inte vänta på min tur vid maskinerna. Det är annars en av anledningarna till att jag trivs så bra på World Class Hägersten, det är sällan mycket folk och det är inget problem att göra precis det man vill göra. När jag tränade på Friskis var det alltid knökfullt i gymmet, och använda crosstrainer eller cykel fick man bara göra 10 minuter under uppvärmningen. För att sedan ställa sig i kö till maskinerna. Då tar det ju en evighet att träna, och då tappar jag lusten.

Aja, jag släpade mig iväg i alla fall, och det är huvudsaken. Ska försöka motivera mig själv till att gå dit ytterligare en gång den här veckan, och får jag bara med mig Alex så blir det lite lättare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0