Artister med kända gäster

Jag tycker att det är lite roligt när artister tar med andra kända ansikten i sina musikvideos (där de agerar skådespelare, och alltså inte gör en duett med huvudartisten). Det finns en rad videos där detta förekommer, här är några av dem.

Bruce Springsteen - Dancing In The Dark

Det här är en av mina favoritlåtar som jag inte får nog av. Så vansinnigt bra. Och även om videon inte är särskilt märkvärdig, blir jag märkligt glad av den. Men var är kändisen, kanske du nu undrar? Om du mot förmodan inte orkar titta från början kan du spola fram till 2:25. Den korthåriga donnan är ingen mindre än Courteney Cox Arquette, och efter detta lilla gästspel gick ju karriären spikrakt uppåt för hennes del.




Enrique Iglesias - Hero

Egentligen är jag inte något stort fan av Enrique Iglesias, men den här låten gör något med mig (hur cheesy den än må vara). Och varje gång jag ser musikvideon börjar jag gråta. Skitfjantigt, I know. Men jag är ju en sucker för när det är så där romantiskt, och de som älskar varandra inte får varandra. Hur kan man inte gråta? Kärleksobjektet i den här videon är Jennifer Love Hewitt. Och henne känner vi ju igen från bland annat tv- serierna Ensamma Hemma och Ghost Whisperer.




Madonna - Music

Jag älskar Madonna, men den här låten kan jag inte förstå att hon har gjort. Det är definitivt en av hennes sämsta låtar, och videon är än sämre. Inte ett rätt. Men med i skådespelarlistan finns Sacha Baron Cohens alter ego Ali G. Som jag heller aldrig har tyckt om, men ändock. Han är med, och därför räknas han.




Det här är ett grepp som även används av en del svenska artister. En av mina favoriter är Hello Saferide - Anna. Där återfinns Sverrir Gudnason som pojkvännen, som inte vill ha barn. För den som inte vet vem han är, kan jag berätta att han är skådespelare med ett förflutet i bland annat Nya Tider, Familjehemligheter och Wallander.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0