Familjen Jones



Igår hyrde jag och Alex film för första gången på evigheter. Det kostade gratis, då jag hade tillräckligt många stämplar på mitt kort, som berättigar en att hyra den tionde filmen gratis. Sådant är alltid trevligt. Filmen som fick följa med oss hem blev Familjen Jones.

Familjen Jones är nyinflyttade i ett välbärgat område, där de passar in utomordentligt bra. De har alla nya, dyra prylar som finns ute på marknaden, allt från läppstift till golfklubbor och bilar, och de missar inte ett tillfälle att berätta för sina grannar och skolkamrater hur bra dessa saker är. Vad de däremot inte berättar är att hela deras fasad är fejk, och att de är anställda av ett företag för att promota dessa nya produkter så att försäljningen på dem ska gå upp. Och den "perfekta" familjen är inte ens en riktig familj, de är inte ens släkt utan enbart arbetskollegor.

Jag har velat se den här filmen länge, en det har inte blivit av. Och när vi nu valde att hyra den, kändes det som att den skulle kunne vara ok likväl som den skulle kunna vara rätt dålig. Vi hade dock turen på vår sida, och blev inte besvikna. Både jag och Alex tyckte att den var bra, och jag kan med glädje rekommendera den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0