Friskvård får jag betala själv



Jag tycker att alla arbetsplatser ska erbjuda sina anställda friskvårdsbidrag. Det behövs, i synnerhet om man arbetar med kroppen eller sitter framför en dator. Nu har även mitt jobb hakat på detta, men tyvärr är det inte en deal som är så himla rolig. De har slutit ett avtal med Actic, där vi anställda får ett rabatterat pris. Det handlar dock bara om ca 500kronor om året, vilket är i minsta laget, i synnerhet som att gymkortet ändå skulle gå på över 4000 kronor. Att Actic sedan inte finns på så många ställen i stan hjälper inte direkt till. Det enda som skulle kunna funka för min del är det som ligger någonstans vid T- centralen, om jag inte missminner mig, men det känns ändå inte som ett alternativ då det är alldeles för långt bort från mitt hem.

Det hade varit betydligt bättre om man hade fått en summa att använda var man vill, och sedan lämna in kvitto och få pengar tillbaka. Så hade jag på mitt förra jobb, vilket jag av någon dum anledning inte utnyttjade (korkat, då beloppet var på 3000 kronor). Så jag får helt enkelt fortsätta att betala 449 kronor i månaden på World Class utan att ta del av det där friskvårdsbidraget. För det är det som funkar bäst för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0