Relationslista

Det är ju faktiskt rätt så kul med listor, även om jag inte fyller i dem så ofta.

Vad heter ni?
Helena och Alex

Hur träffades ni?
Genom en gemensam vän.

Hur länge har ni varit tillsammans?
Om vi räknar från när vi träffades första gången (vilket jag tycker att man kan göra i det här fallet) så är det ett år och tre månader. Drygt.

Bor ni ihop?
Nej, men Alex dator bor hos mig, vilket bådar gott inför framtiden. Vi hoppas på att kunna flytta ihop så fort som möjligt, och sedan flytta till något lite större.

Har ni barn?
Nej. Och det lär inte bli några inom den närmsta framtiden heller. Men i framtiden så hoppas jag på åtminstone två söta små ungar.


Har båda körkort?
Nej, ingen av oss har körkort, men Alex kommer förmodligen att köra upp i vår. Själv tänkte jag väl göra ett försök till att börja övningsköra när snön är borta, men vi får se hur det blir med det.

Kommer du ihåg er första kyss?
Nja. Det var på första dejten, men ska jag vara helt ärlig så minns jag inte vilken som var den första.

Vem sa "jag älskar dig" först?
Alex.

Vem är äldst?
Det är jag. Med ett och ett halvt år. Det är ingenting som märks. Vi är lika fjantiga båda två.

Vilka stjärntecken är ni?
Jag är våg och Alex torde vara vädur. Det är i alla fall det horoskopet jag brukar läsa för att se hur hans dag kommer att bli enligt stjärnorna.

Vem är längst?
Tack och lov är det Alex som är längst.

Vem sjunger bäst?
Ingen av oss är väl någon gud på att sjunga, men han brukar vinna över mig i Singstar. Och han brukar säga till mig att jag sjunger falskt (vilket jag ju är väl medveten om att jag gör), men i och med att jag tycker om att sjunga får han stå ut med det.

Håller ni varandra i handen på stan?
Alltid. Nu när det är så kallt ute brukar Alex för övrigt vika ihop min hand och lägga den i hans, så att jag ska frysa lite mindre.

Kände ni varandra innan ni blev tillsammans?
Nej. Men vi hade hört talas om varandra.

Blev du kär vid första ögonkastet?
Nej, inte vid första ögonkastet. Men jag kände att jag trivdes i hans sällskap, och efter första dejten var det lätt att se åt vilket håll vi var på väg.

Har ni nån speciell låt?
Nej, det har vi faktiskt inte. Det finns en del låtar som får mig att tänka på honom, men vi har ingen låt som är vår.

Har ni stora framtidsplaner?
Naturligtvis. Vi vill hemskt gärna flytta ihop och bilda familj. Och ut och resa en massa innan ungarna kommer. Jag förstår inte hur vi ska hinna med alla resor som vi vill göra.

Har ni gråtit i varandras armar?
Jag har väl bölat några gånger, när jag har varit frustrerad eller uppgiven.

Har ni varit utomlands tillsammans?
Jomen visst. Både i Rom och i Turkiet. Och om några månader bär det av till Barcelona.

Vem lagar bäst mat?
Jag väljer att svara båda på den frågan. Alex är väldigt duktig på att improvisera, och jag är duktig på de recept jag kan…

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Tittar på tv, sitter vid datorn, jagar varandra i min lilla lägenhet, fjantar oss, kramas.

Ger ni alltid varandra pussar när ni ses?
Ja, många pussar. Det får inte gå för lång tid mellan dem.

Bodde ni långt ifrån varann när ni träffades?
Nej. Vilket är vansinnigt skönt.

Blir du lätt svartsjuk?
Nej. Jag vet hur Alex känner för mig, och att jag inte behöver vara orolig för någonting. Skulle det uppstå svartsjuka skulle det enbart bero på mitt eget dåliga självförtroende, inte på att han har gett mig anledning till det.
Brukar ni bråka?
Nej. Vi har aldrig bråkat. Jag har blivit sur på honom när han har betett sig dumt, men då har vi pratat om det, och sedan har det inte varit mer med det. Sedan är jag ju konflikträdd, och försöker att undvika allt vad bråk heter. Och Alex är världens snällaste, och jag vete sjuttsingen om han kan bli arg på riktigt.


Kommentarer
Postat av: sofia

ja hihi men dom vart inte dom bästa :)



men va gulligt :) tror jag lånar den här :P

kram

2011-01-28 @ 11:54:56
URL: http://myopiyourworld.blogg.se/
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se

Okej vad bra!:D Ja det hoppas jag också. ;)

2011-01-28 @ 13:50:50
URL: http://tovesegnablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0