Stallet på en söndag



Eftersom jag var sjuk för ett par veckor sedan var jag tvungen att avboka min ridlektion. Den red jag dock igen i dag, och den här gången var både pojkvännen och min pappa på plats på läktaren för att titta på. Självklart fick jag en av få hästar i stallet som jag verkligen inte kommer överens med alls, och timmen i ridhuset blev mest en dragkamp och sura miner. Velsa, som damen heter, var dessutom på sitt allra suraste humör och blev irriterad så fort en annan häst ens kom i närheten, så jag fick vara på min vakt hela tiden att hon inte skulle bita efter någon annan. Så mycket för att man skulle få glänsa inför familjen. Bättre lycka nästa gång?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0