Nyårsafton 2010

Efter middag i det Nilssonska hemmet bekämpade jag och Alex snöstormen och tog oss hem till Johan och Jennie uppe på Hägerstensåsen. Där droppade gästerna in, och vid tolvslaget gick vi ut till en liten klippa där man hade utsikt över fyrverkerierna. Dessvärre var det lite väl mycket snö, och det var svårt att veta var man skulle sätta fötterna. Jag misslyckades ganska rejält, och halkade ner så att jag låg på mage i den kalla snön. Det var inte det bästa sättet att fira in det nya året på.

När vi hade fått nog av allt snöande gick vi tillbaka in igen och fortsatte festandet. Det var trevligt, men jag hämmades lite av att jag fick små hostattacker med jämna mellanrum. Så när klockan var halv fem drog jag och Alex på oss våra jackor och promenerade hem. Nöjda och glada. Och inte alls särskilt onyktra, vilket i dag känns riktigt skönt. Den planerade bakispizzan kommer nu endast att vara årets första måltid. Stryk det där med bakis.



Jag hamnade bredvid Rickard i soffan.



Han drack Rosita ur en gammal burk som en ågng innehållit fransk löksill. Sådan är han, Rickard.



Det bästa med kvällen var att få fira in det nya året med min Baby.



Edna var söt med rosett i håret.



Malin var full. Kristoffer var glad.



Innan Fredriks glasögon gick sönder, och han inte längre såg någonting.



Tina var där, vilket var en glad överraskning.



På väg ut för att se fyrverkerierna.



Även Griller ramlade i snön. Men han var nöjd ändå.



Det snöade på rätt bra, men jag var glad ändå. När händerna väl börjat återfå känseln.



Kristoffer var på bra humör...



... kanske för att han hade fyrverkerier.



Jag nyårspussades med Alex.



Stackars Rickard blev begravd i snö. Men det som göms i snö kommer ju som bekant fram i tö.



Kvällens värdar Jennie och Johan.



Jennie hade bakat bullar. De smakade himmelskt gott.



Tina och Jessica bytte kläder med varandra.



Jennie bjöd på små mini- Magnums. Smarrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0