Amy Winehouse

I eftermiddags hittades Amy Winehouse död i sitt hem. Någon dödsorsak är ännu inte fastställd, åtminstone inte offentliggjord, men jag skulle inte bli förvånad om det var drogerna som tog hennes liv. Hon har ju dragits med missbruksproblem under en längre tid, även om det verkade bli bättre under en period. Men oavsett vad som blev hennes död är det oerhört tragiskt. Det är det alltid när människor dör, och i synnerhet om de är unga. Amy fick bara bli 27 år.

För några år sedan lyssnade jag ofta på hennes skiva Back to black. Varje morgon snurrrade den i iPoden när jag åkte till jobbet. Speciellt den här låten fastnade, och den lyssnar jag på nu för att minnas och hedra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0