Du har ingen charm, ingen stil och en rostig bil

När man surfar tunt på Youtube snubblar man ibland över gamla guldkorn. Som det här klippet, vilken nostalgitripp de luxe. Minns när jag gick i lågstadiet och det var Tallkrogsskolans dag. Det fanns en scen där alla barn som ville fick förbereda ett framträdande och uppträda inför resten av skolan. Två killar i min klass klädde ut sig till Ronny och Ragge, med gällivarehäng och polisonger och hela kittet, och framträdde den här låten. De drog ner en hel del applåder.

Det finns en del tv- serier från min egen barndom som jag definitivt kommer att tvinga mina barn att se på, och Ronny och Ragge är en av dem. I gott sällskap med Kurt Olsson och Rapport till himlen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0