Karins Australienäventyr

På onsdag åker min finaste Karin till Australien för ett år. Hon ska plugga i Canberra, som ett sista led i sina juridikstudier. En vansinnigt bra merit, och ett riktigt äventyr för henne, men för oss som är kvar här hemma är det mindre roligt. Jag kommer att sakna henne något enormt. Vi har vuxit upp tillsammans, våra föräldrar är vänner, och vi har följt varandra genom livets medgångar och motgångar. Hon är en del av min familj. Bara tanken av att hon kommer att befinna sig så långt bort som det bara går att komma under så lång tid är jobbigt. Men jag vet att hon kommer ha det jäkligt bra (bortsett från de där kastrullerna och köksredskapen som hon måste köpa när hon flyttar in i studentkorridoren), och ett år går väl ganska fort ändå. Och tack och lov finns ju internet...

Igår firade vi i alla fall av henne med en middag på Anchor. Jag fick inte jättemågna bra bilder, men så här såg det ut.




Jag satt snett emot Karins farbror Peter...



... och bredvid hennes lillebror Martin.



Jag åt bacon- och cheeseburgare med pommes. Lätt värt 115 spänn, mycket gott.



My var galet brun, och Camilla tyckte att något var roligt.



Jag och kvällens huvudperson (bjuder på att jag ser för jävlig ut).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0