Lägesrapport



Det där med att lägga mig tidigt igår blev det ingenting av, och jag skulle ljuga mig blå om jag påstod att jag är pigg som en lärka i dag. Men jag misstänker att Alex är än tröttare, för han satt uppe till långt efter midnatt och spelade dataspel med sina polare (i och för sig tog han sig en rejäl sovmorgon också, men ändå).

Annars har jag väl inte så mycket på hjärtat just nu. Men jag kan ju plita ner några funderingar som rör sig i mitt huvud. Mest kanske för att jag själv ska få någon ordning på dem.

- Jag har egentligen med mig en liten bit lasagne till lunch i dag, men måste smita ner till affären och köpa en tomat till det. Ska jag istället köpa med mig lite thaimat, där det är betydligt godare saker på menyn i dag än i morgon? Kommer inte få med mig någon matlåda i morgon, och då kan jag lämna lasagnen till då istället.

- Det där med att träna är det lite si och så med just nu, men jag har laddat ner två appar med varsitt femminuterspass för armar respektive rumpa. Det körde jag på igår kväll, och jag blev lite förvånad över hur jobbigt det faktiskt var. Och tio minuter kan man faktiskt avvara, så från och med nu ska jag försöka genomföra det miniträningspasset varje dag. Många bäckar små...

- Varför är vissa saker på jobbet bara så tråkiga? Speciellt som att de inte skiljer sig nämnvärt från annat som kan vara jättekul. Väljer jag omedvetet att mobba vissa arbetsuppgifter?

- Vi har jättemånga hundraprocentiga byten på lägenhetsbyte.se just nu, men varför måste folk vara så sega på att svara om visningar? Jag vill byta till en större lägeneht nu, inte om hundra år. (Bara därför såg jag nu att det har kommit ett svar. En kille kommer och tittar på min lägenhet i kväll.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0