I am number four



Alex kom över igår, och vi hade filmmys i soffan. Den utvalda filmen var I am number four.

Den handlar om John, som flytt sin planet för att gömma sig på Jorden från onda fiender som vill döda honom. Han flyttar från stad till stad för att undvika att bli upptäckt, och varje gång ändrar han sin identitet. Något som han tröttnar rejält på. Så flyttar han till Paradise, och träffar Sarah. Kärlek uppstår, men fiendena är honom hack i hälarna och närmar sig oroväckande fort.

När jag först hörde talas om den här filmen var jag övertygad om att den skulle vara grym. Sedan fick den ljumma recensioner och folk som sett den sa att den inte var särskilt märkvärdig. Då mattades mitt intresse av, och efter att nu ha sett den är jag glad över att jag inte såg den på bio. Den var ok, bortsett från att de onda utomjordingarna var lite fjantiga, och slutet var lite väl tvärt. Det kändes som att filmen borde ha fortsatt lite till och fått ett ordentligt slut. Men det verkar å andra sidan vara min och Alex förbannelse- filmer med dåliga slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0